Jadual Makan Supplemen Semasa Puasa

Jadual Makan Supplemen Semasa Puasa

Selamat berpuasa kepada semua umat islam, hari ini hari pertama untuk kita sekali lagi menjalani bulan mulia iaitu bulan Ramadhan. Memandangkan kita mahu menyambut puasa apa kita berkongsi maklumat mengenai jadual pengambilan vitamin shaklee ketika di bulan puasa ini. Mesti ramai yang tertanya-tanyakan cara pengambilan vitamin shaklee yang sesuai pada bulan puasa ini. Bila kita makan vitamin bukan bermakna kita tidak perlu kepada makanan seimbang kita. Vitamin atau supplemen adalah medium tambahan supaya  badan kita mendapat nutrisi yang cukup . Cara pemakanan di zaman moden contoh makanan...
Vivix – sirap ajaib bulan puasa

Vivix – sirap ajaib bulan puasa

Kali ini kami berbuka puasa dengan sirap saja Tapi bukan dengan sirap biasa, Sirap ajaib yang tinggi resveratrol, Antioksidan yang kuat, Anti-inflamasi, Anti-kanser. Best kan? Kenapa kita perlu minum vivix ini sepanjang bulan puasa terutamanya? 1. Meningkatkan sistem pertahanan badan. Dengan hanya sesudu setiap hari, vivix mampu meingkatkan sistem pertahanan badan. Ia bertindak jauh dalam sel-sel badan anda. VIVIX melindungi dan memperbaiki sel-sel DNA anda dari serangan virus-virus yang merosakkan sel. Kurang demam, sukar nak dijangkiti penyakit. Anda boleh berpuasa dan beribadah dengan...
Tips Puasa ketika hamil

Tips Puasa ketika hamil

Sepanjang tempoh kehamilan, ibu hamil yang telah melakukan pemeriksaan dan disahkan sihat boleh menjalani ibadah puasa pada bulan ramadhan. Menjalani ibadah puasa semasa hamil agak mencabar terutamanya buat ibu dan suami. Kesabaran yang tinggi dan pemantauan kesihatan harus diutamakan. Jalani puasa dengan niat dan tekad yang bulat dan ikhlas agar hari-hari berpuasa terasa ringan dan membahagiakan meskipun sedang hamil. Dapatkan Istirehat yang mencukupi. Cuba tidur sebentar antara waktu rehat atau 30minit sebelum Zohor. Kurangkan aktiviti yang memerlukan penggunaan tenaga yang banyak atau...
Gastrik Puasa,pura – pura ke betul?

Gastrik Puasa,pura – pura ke betul?

” Aduh, sakitninya perutku “ ” Aku memang tak boleh puasa harini, dapat mc sebab gastrik” kata Ali sambil menunjukkan MC dan ubat 2 botol.. ” Memang Dr sahkan aku gastrik tau, dah lama dah..so mmg tak boleh nak puasa” ” Rasa- rasa cam kena gastrik aku ni, angin je dari tadi. Rasa kena bukak puasa ni..” Senyum kambing dengar ragam orang. Dah takde dah kot spesis camni skang ni. Jarang dah jadikan alasan gastrik sebab tak mahu puasa. Tapi, sekiranya ia memang MASALAH GASTRIK utama anda, kita perlulah mencari jalan penyelesaian. Apa dia Gastrik?...