Kenapa Perlu Ambil Kolagen Sebagai Makanan Tambahan?

Kenapa Perlu Ambil Kolagen Sebagai Makanan Tambahan?

Biasanya kalau kita sebut pasal Kolagen atau collagen ni mesti kita kaitkan dengan kecantikan kan? Khas untuk perempuan, untuk kulit cantik, tegang dan awet muda, kan? Tapi kan, tau tak sebenarnya kolagen ni sangat banyak kegunaan dia? Kenapa kita kena makan kolagen sebagai makanan tambahan? Makan kaki ayam je cukup tak? heeee Apa itu Kolagen?   Kolagen bertindak seperti ‘pelekat’ untuk mengikat tubuh anda dan ditemui dengan banyaknya di bahagian kulit. Penghasilan kolagen secara semula jadi berkurangan apabila usia semakin meningkat, dan menyebabkan kulit kendur serta pembentukan kedutan...
Set Cantik Shaklee Terkini

Set Cantik Shaklee Terkini

Semua orang nak kelihatan cantik dan bersih. Takmau cantik sekali pun mesti nak kelihatan kemas dan sedap dipandang kan? Selain daripada membersihkan muka menggunakan pencuci muka dan menggunakan alasan para selebriti ” banyakkan sapu air wudhu” (heeee) , penjagaan pemakanan dan supplemen sangatlah membantu. Penting bagi kita untuk menjaga kesihatan kulit dari dalam kerana setiap apa yang dilihat selalunya bermula dari dalaman. Secara amnya, keadaan persekitaran adalah penyebab utama kepada kerosakan kulit selain daripada faktor umur, pemakanan, dan juga alahan sehingga...
Menghilangkan Hitam bawah mata

Menghilangkan Hitam bawah mata

Hilangkan hitam bawah mata Petua, petua, petua.. oh berilah aku petua nak hilangkan hitam/ gelap bawah mata ni. itulah dilema yang cikgu sejak sebelum kahwin lagi. Bila nak mekap masa kahwinlah paling tak best sebab memang susah nak hilang walaupun pakai concealer bagai. situasi ini berterusan sampailah anak dah dua. pelbagai produk dah guna. dari sapu, roll-on, timun, kentang, tea-bag..uish..macam-macam. Namun, masih ada. Jadi, bagaimanakah? (gambar gugel je..cikgu malu lah) Penyebab hitam/gelap bawah mata ada banyak sebab terjadinya keadaaan ini, antaranya ialah; Genetik – lebih...
Kesan dan Faedah Pengambilan Kolagen- Shaklee Collagen

Kesan dan Faedah Pengambilan Kolagen- Shaklee Collagen

Sebab dan Kesan kehilangan kolagen; Semakin usia meningkat, kolagen di dalam badan semakin berkurangan. Pengurangan Kolagen menyebabkan pembentukan kedutan dan munculnya tanda-tanda penuaan lain, seperti: Kulit berkedut, kering dan melayut. Kuku rapuh dan tidak kukuh Rambut halus dan gugur Kemerosotan semulajadi ini dapat dipulihkan melalui makanan tambahan tau! Pengambilan secara tetap makanan tambahan kolagen dapat menggantikan kolagen yang hilang dan memelihara kulit. Halangi tanda awal penuaan dengan memperlahankannya melalui pengambilan supplemen kolagen. Janganlah kelihatan TUA sebelum...